من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

فرانکی زاپاتا بالاخره موفق شد تا عرض کانال آبی مانش را به وسیله یک هاوربورد طی کند. این دومین تلاش زاپاتا برای عبور از این پهنه آبی است.

فرانکی زاپاتا یک مخترع فرانسوی و قهرمان سابق جت اسکی است که به تازگی دست به کار شگفت انگیزی زده است. او موفق شده تا به وسیله یک فلای بورد ایر، پهنای ۲۲ مایلی کانال مانش را تنها در عرض ۲۲ دقیقه طی کند. کانال مانش بین کشورهای فرانسه و انگلیس قرار دارد و فعالیت های ورزشی مختلفی در آن انجام می شود. لازم به ذکر است؛ این دوم تلاش زاپاتای ۴۰ ساله برای عبور از این مسیر آبی به شمار می آید.

البته این پرواز به صورت یکسره انجام نگرفت. زاپاتا مجبور شد تا برای چند لحظه روی یک قایق نسبتا بزرگ فرود بیاید تا عملیات سوخت گیری را انجام دهد. جالب آنکه انرژی هاوربورد با استفاده از نفت سفید تامین می شود. به گفته زاپاتا، سرعت او در بعضی مواقع به ۱۰۶ مایل بر ساعت نیز رسیده است.

 

پرواز موفقیت آمیز زاپاتا با هاوربورد می تواند تاثیر بسزایی در آینده شرکت او، Z-Air داشته باشد. اما این موضوع بدون شک دنیای تکنولوژی را نیز دستخوش تغییر می کند. ارتش فرانسه از این تکنولوژی به عنوان یک گزینه منطقی بالقوه یاد می کند و پشتیبانی خود را نسبت به آن نشان داده است.

ناگفته نماند که تلاش اول زاپاتا برای عبور از این پهنه در اواخر ماه ژوئیه انجام گرفت و متاسفانه با شکست همراه شد. محاسبات وی برای فرود به قایق چندان دقیق نبود و هنگامی که می خواست برای سوختگیری مجدد روی قایق بنشیند، درون آب سقوط کرد. این اتفاق هنگامی رخ داد که زاپاتا بیش از نیمی از مسیر کانال را پیموده بود. این موضوع باعث شد تا او در تلاش بعدی از قایق و سکوی بزرگتری استفاده کند.

منبع : https://www.theverge.com/2019/8/4/20753648/jet-powered-hoverboard-english-channel-crossing-franky-zapata-success

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.