من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

افراد کم شنوا از این به بعد قادر هستند تا با استفاده از گوشی های مجهز به اندروید 10، دستگاه سمعک خود را به هدست بلوتوث تبدیل کنند.

همانطور که می دانید، اندروید 10 تاکنون امکانات بسیاری را برای کاربران فراهم آورده که از میان آن ها می توان به افزایش حریم خصوصی و اجرای قابلیت دارک مود در نرم افزارها و دستگاه های مختلف اشاره کرد. حال به نظر می رسد که این سیستم ویژگی جدیدی را با خود به ارمغان آورده است. بدین ترتیب که افرادی که دارای سمعک هستند، می توانند نهایت استفاده را از اسمارت فون های خود ببرند.

پروتکل جدید آشا (ASHA) به کاربران کم شنوا اجازه می دهد تا از طریق سمعک های خود، تماس صوتی برقرار کنند و به موسیقی مورد علاقه خود گوش فرا دهند. در این حالت، دستگاه سمعک به یک هدست بلوتوث خارق العاده تبدیل می شود. نکته قابل توجه دیگر آن است که این پروتکل برای پخش صدا از بلوتوث (BLE) کم مصرف بهره می گیرد. بنابراین هم سمعک و هم اسمارت فون انرژی کمتری مصرف کرده و تا پایان روز احتیاجی به شارژ مجدد ندارند.

دسترسی به این ویژگی در حال حاضر تنها از طریق گوشی های پیکسل 3، پیکسل 3 XL، پیکسل 3a، پیکسل 3a XL و همچنین پردازنده صوتی Cochlear Necleus 7 امکان پذیر است. در ضمن دستگاه های سمعک نیز تنها باید متعلق به برند ReSound Linx Quattro یا Beltone Amaze باشند. البته شرکت گوگل در تلاش است تا این پلتفرم را به صورت منبع باز ارائه دهد تا اسمارت فون ها و سمعک های بیشتری به این قابلیت مجهز شوند.

شرکت گوگل در سال گذشته، خدمات بسیاری را برای کمک به افراد کم شنوا ارائه کرده است. اگر به خاطر داشته باشید، این شرکت در ماه فوریه، برنامه ای را تحت عنوان Sound Amplifier به کاربران عرضه کرد که افراد از طریق آن قادر بودند تا اسمارت فون خود را به یک سمعک ساده تبدیل کنند. طبق گزارشات سازمان سلامت جهانی، در حال حاضر 466 میلیون نفر از مشکل کم شنوایی رنج می برند و متاسفانه شمار این افراد روز به روز در حال افزایش است.

منبع : https://www.engadget.com/2019/09/03/android-10-transforms-hearing-aids-bluetooth-headsets/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.