آرشیو شهریور ماه 1398

بازاریابی آنلاین

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

از مهم‌ترین اتفاقات ماه گذشته می‌توان به صعود بازی Dota 2 به جمع پنج بازی صدرنشین ماه و ثبت بیش از ۵۰ میلیون ساعت بازدید برای نسخه کلاسیک بازی World of Warcraft اشاره کرد.

در جدیدترین آمار منتشر شده از اخبار بازی و ورزش الکترونیک، شاهد تغییرات قابل توجهی هستیم که علاقه مردم و استریمرهای فعال در توییچ را دچار دگرگونی کرده است. در هفته‌های اخیر کمپانی Riot Games با انتشار بازی جدیدی که با نام Teamfight Tactics شناخته می‌شود باعث شده است که علاقه‌مندان به بازی League of Legends به این بازی روی آورند. از طرفی بخش Just Chatting پلتفرم توییچ نیز با کاهش مقدار ساعات بازدید بازی League of Legends فضای لازم را جهت صدرنشینی در ماه اوت به‌دست آورده است.

آماری که در عکس زیر مشاهده می‌کنید بر اساس مقدار ساعات دیده شدن بازی‌ها در سایت Twitch تهیه شده است که بازه زمانی ۱ تا ۳۱ اوت (۱۰ مرداد تا ۹ شهریور) را نشان می‌دهد. این اطلاعات توسط بخش تجزیه و تحلیل سایت TEO منتشر شده است.

 

در ماهی که گذشت بازی World of Warcraft با انتشار نسخه Classic بازی پیشرفت قابل توجهی داشت. در اولین روز انتشار این نسخه بازی World of Warcraft میزبان بیش از یک میلیون نفر بیننده هم‌زمان در پلتفرم توییچ بود که رکوردی قابل تحسین به شمار می‌رود. در سمت دیگر مسابقات The International بازی Dota 2 مانند هر سال در اواسط این ماه برگزار شد که چیزی حدود دو هفته به طول انجامید و با توجه به جایزه ۳۴ میلیون دلاری رویداد علاقه‌مندان ورزش الکترونیک با صرف وقت برای دیدن پخش زنده مسابقات کمک شایانی را برای صعود چند پله‌ای بازی کردند.

بازی Fortnite با توجه به اینکه صدرنشینی آن رابطه مستقیمی با استریمرهای تاثیرگذار (Influencers) توییچ دارد در سال جاری سقوطی دو پله‌ای و کاهش بیننده زیادی را تجربه کرده است که یکی از دلیل اصلی آن انتشار نسخه Classic بازی World of Warcraft بود. بسیاری از استریمرهای مطرح بازی‌هایی مانند GTA ،‌Dota 2 و Fortnite در هفته‌های گذشته به بازی کردن نسخه کلاسیک دنیای وارکرفت روی آورده بودند که همین موضوع باعث ایجاد تغییرات جالبی در نتیجه نهایی آمار این ماه شد.

بازی‌های Overwatch ،League of Legends و Counter Strike: Global Offensive نیز در ماه گذشته طبق روال گذشته مسابقات مخصوص به خود را داشتند. در بازی LOL شاهد برگزار شدن مراحل مختلف لیگ‌های فصل تابستان بودیم که در حال حاضر رو به اتمام است و به زودی لیست تیم‌های راه یافته به مسابقات World Championship منتشر خواهد شد. علاقه‌مندان بازی کانتر استرایک اواخر ماه اوت اولین مرحله مسابقات StarLadder Berlin Major 2019 را پیگیری کردند و رقابت‌های لیگ حرفه‌ای بازی Overwatch نیز با پایان مرحله چهارم وارد بخش حذفی مسابقات شد که به زودی قهرمان فصل را مشخص خواهد کرد.

منبع : https://esportsobserver.com/database/company/twitch-interactive/

افراد کم شنوا از این به بعد قادر هستند تا با استفاده از گوشی های مجهز به اندروید 10، دستگاه سمعک خود را به هدست بلوتوث تبدیل کنند.

همانطور که می دانید، اندروید 10 تاکنون امکانات بسیاری را برای کاربران فراهم آورده که از میان آن ها می توان به افزایش حریم خصوصی و اجرای قابلیت دارک مود در نرم افزارها و دستگاه های مختلف اشاره کرد. حال به نظر می رسد که این سیستم ویژگی جدیدی را با خود به ارمغان آورده است. بدین ترتیب که افرادی که دارای سمعک هستند، می توانند نهایت استفاده را از اسمارت فون های خود ببرند.

پروتکل جدید آشا (ASHA) به کاربران کم شنوا اجازه می دهد تا از طریق سمعک های خود، تماس صوتی برقرار کنند و به موسیقی مورد علاقه خود گوش فرا دهند. در این حالت، دستگاه سمعک به یک هدست بلوتوث خارق العاده تبدیل می شود. نکته قابل توجه دیگر آن است که این پروتکل برای پخش صدا از بلوتوث (BLE) کم مصرف بهره می گیرد. بنابراین هم سمعک و هم اسمارت فون انرژی کمتری مصرف کرده و تا پایان روز احتیاجی به شارژ مجدد ندارند.

دسترسی به این ویژگی در حال حاضر تنها از طریق گوشی های پیکسل 3، پیکسل 3 XL، پیکسل 3a، پیکسل 3a XL و همچنین پردازنده صوتی Cochlear Necleus 7 امکان پذیر است. در ضمن دستگاه های سمعک نیز تنها باید متعلق به برند ReSound Linx Quattro یا Beltone Amaze باشند. البته شرکت گوگل در تلاش است تا این پلتفرم را به صورت منبع باز ارائه دهد تا اسمارت فون ها و سمعک های بیشتری به این قابلیت مجهز شوند.

شرکت گوگل در سال گذشته، خدمات بسیاری را برای کمک به افراد کم شنوا ارائه کرده است. اگر به خاطر داشته باشید، این شرکت در ماه فوریه، برنامه ای را تحت عنوان Sound Amplifier به کاربران عرضه کرد که افراد از طریق آن قادر بودند تا اسمارت فون خود را به یک سمعک ساده تبدیل کنند. طبق گزارشات سازمان سلامت جهانی، در حال حاضر 466 میلیون نفر از مشکل کم شنوایی رنج می برند و متاسفانه شمار این افراد روز به روز در حال افزایش است.

منبع : https://www.engadget.com/2019/09/03/android-10-transforms-hearing-aids-bluetooth-headsets/

شرکت کونامی، ناشر مجموعه‌ی Metal Gear Solid از کار کردن روی یک آی‌پی جدید برای کنسول خبر داده است.

بر اساس جدیدترین اخبار بازی، شرکت Konami به‌تازگی از کار کردن روی یک آی‌پی جدید برای کنسول خبر داده است که به‌گفته‌ی خود به‌صورت جهانی شناخته شده است، اما از مجموعه Metal Gear Solid یا Silent Hill نیست. این خبر را ماسامی ساسو، سرپرست بخش اروپایی شرکت کونامی، در گفتگو با وب‌سایت گیم اینداستری بیان کرده و از برنامه‌های این کمپانی برای بازی‌های کنسول صحبت کرده است.

در طول سالیان اخیر این کمپانی تنها بازی‌های اندکی برای کنسول‌های نسل حاضر منتشر کرده است که در این بین می‌توان به بازی Metal Gear Solid V و نسخه‌های فرعی آن، بازی Super Bomberman R، بازی Yu-Gi-Oh و مجموعه فوتبال Pro Evolution Soccer اشاره کرد. آخرین آمار فروش این شرکت ژاپنی نیز از رشد سود در پنجمین سال متوالی خبر می‌دهد که تا حد زیادی مدیون مجموعه PES و بازی‌های موبایل این شرکت است. البته کونامی هرگز بازی‌های کنسول را فراموش نکرده است. می‌توانید صحبت‌های رئیس این شرکت را در زیر مطالعه کنید.

باوجود این‌که پلتفرم‌های جدید در حال گسترش روزافزون هستند، اما به عقیده‌ی ما بازی‌های کنسولی با کیفیت بالا مهم‌ترین مورد به‌شمار می‌آیند که باید در نظر گرفته شوند. ما در بازی‌های کنسولی خود سعی می‌کنیم از ایده‌های نو و انواع تکنولوژی استفاده کنیم و حتی این موارد را به پلتفرم‌های دیگر هم منتقل کنیم. در تصمیم خود مصمم هستیم و به این راه و تلاش ادامه خواهیم داد. ما همچنین قصد داریم سهام خود را هم گسترش دهیم. علاوه‌بر مجموعه‌هایی مانند PES و Yu-Gi که برای پلتفرم‌های مختلف عرضه شده‌اند، ما در آینده روی سایر آثار و آی‌پی‌هایی که شناخته شده هستند هم کار خواهیم کرد.

کونامی امسال ۵۰ ساله می‌شود و به همین دلیل رئیس بخش اروپایی این شرکت گفته است که همین عمر طولانی نشان‌دهنده توانایی آن‌ها در ورود به هر پلتفرمی از آرکید و کنسول گرفته تا موبایل، است. ادامه‌ی صحبت‌های وی را در زیر مطالعه می‌کنید:

ساخت بازی‌ها و آی‌پی‌ها برای هر سن و سلیقه‌، یکی از اهداف و پایه‌های شرکت ما است و به همین دلیل است که موفق شده‌ایم با قدرت در بازار بازی‌های موبایل هم وارد شویم. همان‌طور که تکنولوژی کافی برای ساخت بازی‌های کنسول را دارا هستیم، می‌توانیم از این فناوری‌ها برای ساخت بازی‌های موبایل با کیفیت هم استفاده کنیم. در عین حال با توجه به تجارب بسیار زیادی که در آرکید، پی سی و بازی‌های مبتنی بر مرورگر (Browser Games) داریم، می‌توانیم انواع بازی‌ها را مدیریت کنیم و توسعه دهیم.

منبع : https://www.vg247.com/2019/09/02/konami-console-ip/

CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری چند سالی است که وارد حوزه بازاریابی و مدیریت شده است.منظور از CRM که مخفف مدیریت ارتباط با مشتری می باشد این است که ارتباط با مشتریانمان و نحوه پاسخ به نیازها و در خواست های آنها را به بهترین شکل مدیریت کنیم ، که این امر باعث موفقیت روز افزون کسب و کارمان خواهد شد.
باید این را در نظر گرفت که CRM (سی آر ام) تنها یک نرم افزار نیست.
امروزه برخی اوقات منظور از سی آر ام یک برنامه تحت وب یا نرم افزار است که به سازمان ها اجازه می دهد که بیشتر بر روی فعالیت ها و روابط مرتبط با مشتریان ، خریداران ، تامین کنندگان و همکاران خود تمرکز کنند در صورتی که CRM از لایه استراتژی آغاز شده و در نهایت نرم افزارهای CRM ابزاری هستند برای تسهیل در اجرای استراتژی های سازمان.

در واقع CRM مجموعه ای است از: فرایندهای سازمانی، افراد و تکنولوژی

تعریف CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری از دیدگاه فرانسیس باتل چیست ؟
از دیدگاه فرانسیس باتل CRM تعریف مشخصی ندارد؛ هر کسی آن را به شکلی تعریف کرده است.
حتی بر سر اینکه CRM مخفف چیست هم قطعیت کامل وجود ندارد و بعضی ها آن را مخفف Customer Relationship Marketing می دانند.

اما چیزی که مهم تر است این است که مدیریت ارتباط با مشتری به چهار شکل کاملا متفاوت مورد توجه قرار گرفته است:

  1. استراتژیک
  2. عملیاتی
  3. تحلیلی
  4. تعاملی

CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری استراتژیک چیست؟
در نگاه استراتژیک به مدیریت ارتباط با مشتری ، CRM یک استراتژی محوری و کلیدی در کسب و کار است و قرار است مشتریان سود ده را جذب کسب و کار کرده و آن ها را برای ما حفظ کند.

CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری عملیاتی چیست؟
هر فرایندی که به نوعی با مشتری مرتبط است ، با استفاده از سیستم های نرم افزاری ، به ابزارهای اتوماتیک تجهیز می شود. مانند بازاریابی، فروش و خدمات مشتریان.

CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری تحلیلی چیست؟
مدیریت ارتباط با مشتری ، CRM ابزاری برای تحلیل هوشمندانه داده ها و اطلاعات مربوط به مشتری با هدف های استراتژیک و یا عملیاتی است.

CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری تعاملی چیست؟
مدیریت ارتباط با مشتری ، CRM از تکنولوژی برای مدیریت مرزهای سازمان ، چه در رابطه با مشتری وچه شرکای تجاری استفاده می شود و هر نوع داده و اطلاعاتی که از مرزهای سازمان عبور می کند توسط این سیستم مدیریت می شود.

برای مطالعه کامل این مطلب کلیدی حتما بر روی لینک زیر کلیک کنید...
https://webdaran.com/what-is-crm-2/

در مراسم پایانی جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران، آیین اختتامیه مسابقه استریمر برتر آپارت گیم نیز برگزار و برندگان آن مشخص شدند.

بنابر جدیدترین اخبار مسابقات، در جریان مراسم پایانی جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران، آیین اختتامیه اولین دوره مسابقه استریمر برتر آپارات گیم نیز برگزار شده است. در جریان این آیین اختتامیه، برندگان بخش‌های مختلف مشخص شده‌اند. مسابقات استریمر برتر سال چهار بخش اصلی داشت: استریمر بر‏گزیده، استریمر منتخب مردمی، استریمر تاثیرگذار و مسابقه حضوری استریمر‏ها در رشته فیفا ۱۹. از حاضران در این جشن می‌توان به حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی، فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، صادق درودگر رییس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال و صادق پژمان مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرد.

 

در بخش استریمر برگزیده سال، سید علی نجاتی به عنوان نفر اول انتخاب شد و جایزه ۲۰ میلیون تومانی را دریافت کرد. افراد دوم و سوم نیز ماکان عابدینی نسب و محمد صادقی منفرد انتخاب شدند که هرکدام به ترتیب ۱۵ و ۱۰ میلیون تومان دریافت کردند. عنوان استریمر منتخب مردمی سال به همراه جایزه پنج میلیون تومانی نیز به علی مزینی تعلق گرفت. امین فرامرزی نیز به عنوان استریمر تاثیرگذار انتخاب شد و جایزه سه میلیون تومانی را به خانه برد. مسابقه حضوری استریمرها در فیفا ۱۹ نیز برگزار شد و علی نجاتی، کسری الله یاری و ادریس ساتیاری رتبه‌های اول تا سوم را از آن خود کردند و مبالغ یک، دو و سه میلیون تومان دریافت کردند.

منبع : https://www.zoomg.ir/2019/9/1/308171/aparat-game-streamer-year-winner-anounnced/

هرچند سونی در TGS 2019 کنفرانسی نخواهد داشت، ولی می‌توانیم شاهد نمایش تعدادی از بازی‌های پلی استیشن 4 مانند Death Stranding باشیم.

یک‌بار دیگر به زمان برگزاری نمایشگاه بازی توکیو (TGS) نزدیک می‌شویم و TGS 2019 قرار است بین ۱۲ تا ۱۵ سپتامبر (۲۱ تا ۲۴ شهریور) در مرکز همایش‌های ماکوهاری مسه واقع در شهر چیبا جریان داشته باشد؛ نمایشگاهی که شعبه‌ی آسیا و ژاپن بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی اعلام کرده است کنفرانسی در آن برگزار نخواهد کرد، ولی به شکل‌های دیگر در این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

سونی امسال به‌طور عجیبی از برگزاری کنفرانس‌های همیشگی خود دوری کرده است و پیش از این هم در اقدامی غیرمنتظره، از برگزاری کنفرانسی در E3 2019 خودداری کرد؛ موضوعی که اعلام آن با این صحبت‌ها از طرف یکی از مسئولان سونی همراه بود:

طرفداران پلی استیشن به اندازه‌ی یک دنیا برای ما اهمیت دارند و ما همواره سعی داریم با اقدامات خلاقانه و خلق تجربیات جدید باعث لذت‌بردن گیمرها شویم. به همین دلیل هم تصمیم گرفتیم امسال در E3 شرکت نکنیم.

 

صحبت‌هایی که می‌توان از آن‌ها نتیجه‌گیری کرد سونی در حال حاضر بخش اعظم برنامه‌هایش را روی تولید کنسول نسل بعد خود یعنی پلی استیشن 5 گذاشته و ترجیح داده است کنفرانسی خشک و خالی و با بازی‌های اندک برای پلی استیشن 4 ترتیب نبیند. این کمپانی سال گذشته هم رویداد PlayStation Experience را برگزار نکرده بود و در مجموع همه‌چیز نشان از آن دارد که تا زمان رونمایی از پلی استیشن 5، خبری از این‌گونه کنفرانس‌ها از طرف سونی نخواهد بود؛ کنسولی که تولید آن در اوایل سال ۹۸ تأیید شد و بعدها هم اطلاعاتی از آن منتشر شد.

هرچند در TGS 2019 خبری از کنفرانس سونی نخواهد بود، ولی از طرف دیگر می‌توانیم شاهد ارائه‌ی دموهای قابل بازی از آثار مختلفی باشیم که در غرفه‌ی سونی حضور دارند؛ از بازسازی فاینال فانتزی 7 (Final Fantasy VII Remake) و Nioh 2 تا Call of Duty: Modern Warfare (که بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی وظیفه‌ی انتشار آن را در ژاپن برعهده دارد). همچنین دموهایی از بازی‌های واقعیت مجازی برای پلی استیشن VR هم در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد، مانند Space Channel 5 VR: Kinda Funky News Flash و Marvel's Iron Man.

در کنار این‌ها قرار است بخش‌هایی از بازی Death Stranding اثر کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions) روی پرده‌ای عظیم نمایش داده شود و مسابقات Modern Warfare هم بین تیم‌های حرفه‌ای ورزش‌های الکترونیکی (Esports) برگزار شود. همچنین سونی تعدادی جلسه نمایش بازی با حضور عوامل آن‌ها برگزار می‌کند و می‌توانیم نمایش بازی‌هایی مثل بازسازی فاینال فانتزی 7 و Nioh 2 را به‌صورت زنده شاهد باشیم.

هرچند TGS 2019 بدون برگزاری کنفرانس سونی بخشی از جذابیت‌های خود را از دست می‌دهد، ولی نمایش بازی‌های مختلف و البته معرفی آثار تازه‌ای مثل پروژه‌ی جدید رزیدنت ایول (Resident Evil) با عنوان Project Resistance می‌تواند لحظات خوبی را برای علاقمندان دنیای بازی فراهم کند.

منبع : https://www.gamespot.com/articles/sony-outlines-its-tokyo-game-show-plans-and-there-/1100-6469515/?ftag=GSS-05-10aaa0b

زبان asp یکی از زبان های چند گانه طراحی وب سایت است.این زبان یک چارچوب کلی برای طراحی وب سایت ها است که نسخه قدیمی آن asp نام دارد.asp در گذشته طرفداران بیشتری نسبت به امروز داشت ، اما با آپدیت جدید که نسخه سوم و تکمیلی آن به اسم asp.net است ، توانست بسیاری از هواداران خود را برگرداند.اما جالب است بدانید که نسخه نهایی در برگیرنده asp کلاسیک نیز می باشد.

محیط اجرایی ، ریشه و ارائه دهنده asp :

کلمه asp برگرفته از کلمات ( active server page ) می باشد که توسط شرکت مایکروسافت در سال 1993 میلادی ارائه شده است.جالب است بدانید تمام کدهای زبان asp در برنامه visual studio نوشته می شود که به عنوان محیط گسترش این زبان شناخته می شود و جزوء برنامه های با ارزش محسوب می شود.

تبدیل asp به asp.net و پیشرفت آن :
Asp زبان برنامه نویسی است که اکنون منسوخ شده و جای خود را به asp.net داده است.اما باید توجه داشته باشیم که asp.net تنها یک زبان برنامه نویسی نیست بلکه یک تکنولوژی برنامه نویسی با استفاده از دات نت است که از طریق :

زبان های VB ( ویژال بیسیک )
 c# ( سی شارپ )
J# ( جی شارپ )
و یا هر زبانی با پسوند دات نت نوشته می شود.
که فایل های آن با پسوند aspx قابل مشاهده می باشد.
باید توجه داشت که کنترل این زبان نیز می تواند به زبان های مختلفی همچون c++  و Java نوشته شود.کنترل ( به مجموعه ای از باکس ها که با قرار دادن دکمه هایی در آن عملیات انجام می شود )

کدهای html در asp.net :
Asp.net دارای مجموعه ای از کنترل های HTML است ، به گونه ای که تمام قسمت های یک صفحه را از طریق تغییر دادن کدها می توان تغییر داد.همچنین از طریق این کنترل ها می توان اسکریپت ها و یا باکس هایی طراحی نمود که با زدن دکمه ای خاص ، عملیات مورد نظر انجام شود ، تمام رویداد های یک صفحه از طریق اشیاء و کدهای asp.net اتفاق می افتد و این کد ها مجری این کنترل ها می باشند.

به طور مثال اگر بخواهیم از کاربران سایت خود یک نظرسنجی انجام دهیم ، ابتدا سایت ، بنابر درخواست کاربر ، یک صفحه asp.net را ترجمه یا کمپایل می کند ،و سپس یک نسخه را در cashe خود نگهداری می کند ، و یک نسخه را هم به کاربر تحویل می دهد تا بتواند در این نظر سنجی حضوری موفق داشته باشد .

وب سرور asp.net :
برای راه اندازی asp نیاز به هاست ویندوزی دارید.وب سروری که با asp.net هماهنگ یا سینک است ، مختص به شرکت مایکروسافت است که با نام IIS می باشد.برای پایگاه داده های این زبان نیز باید از SQL server استفاده شود ، که یکی از عیوب این زبان می باشد که در صورت قطع هر گونه ارتباط با وب سرور های بالا عملا کار شما متوقف می شود .

برای مطالعه کامل این مطلب آموزشی حتما روی لینک زیر کلیک کنید..

https://webdaran.com/whats-asp-net/

کانال یوتیوب PewDiePie به عنوان اولین استریمر و کانال تولیدکننده محتوایی در یوتیوب شناخته شده که تعداد مشترکین آن به 100 میلیون نفر رسیده است.

PewDiePie از زمانی که وارد رقابت با کانال یوتیوب محبوب دیگری به نام T-Series شد به دنبال رسیدن به این هدف بوده است. این دو مدت‌هاست که در رقابت با یکدیگر بوده و همین امر نیز موجب انجام کارهای جالبی توسط هر دو کانال شده است. اما سرانجام T-Series فاصله زیادی بین خود و رقیبش انداخت به طوری که PewDiePie نمی‌توانست این فاصله را جبران کند.

با این حال تمامی این موارد سبب نشد تا این یوتیوبر محبوب به سمت هدف جدیدی یورش نبرد و آن رسیدن به تعداد مشترکین 100 میلیونی بود. اکانت‌های مختلف پیش از این در یوتیوب به چنین تعداد مشترکی دست پیدا کرده بودند اما تاکنون یک تولیدکننده محتوا به تنهایی به این میزان دست نیافته بود. تاکنون ویدئویی به مناسبت رسیدن به 100 میلیون مشترک از سوی کانال یوتیوب PewDiePie منتشر نشده اما واضح است این موضوع، نقطه‌عطف بسیار بزرگی محسوب می‌شود.

چند روز پیش بود که PewDiePie خبر ازدواج خود را اعلام کرد که واکنش و حمایت گسترده مخاطبین و طرفدارانش را به دنبال داشت. مسلما همین موضوع نیز توانست کمک قابل توجهی به PewDiePie کند تا به هدف خود دست پیدا کند. به‌علاوه این استریمر موفق شده چهره محبوبی از خود به نمایش گذاشته و در ازای آن نیز طرفداران وفاداری به دست بیاورد. علیرغم اینکه مدت زمان طولانی روی یک پلتفرم حضور دارد اما توانسته توانایی قابل توجهی برای حفظ ارتباط خود نشان دهد.

مدتی پیش بود که مقاله‌ای از درآمد PewDiePie منتشر شد که بیان می‌داشت این یوتیوبر ماهانه 8.5 میلیون دلار درآمدزایی دارد. حال آن که مجموع درآمدش برای سال 2018 برابر 15.5 میلیون دلار اعلام شده بود. باید دید PewDiePie در ادامه مسیر خود چه اهدافی را دنبال خواهد کرد. از زمان رسیدن به 100 میلیون مشترک، کانال این یوتیوبر 64 هزار مشترک دیگر نیز کسب کرده است.

منبع : https://www.forbes.com/sites/paultassi/2019/08/25/pewdiepie-hits-100-million-subscribers-and-surprisingly-youtube-pays-him-tribute/

کنکور گیمینگ نام مسابقه‌ای در وب‌سایت Pspro است که شرکت‌کنندگان با پاسخ به ۱۰۰ سوال چهار جوابی مرتبط با دنیای بازی‌های ویدیویی با هم رقابت می‌کنند. این مسابقه از دوم شهریور آغاز و تا پایان روز جمعه ۸ شهریور ادامه پیدا خواهد کرد. برای شرکت در مسابقه و خواندن قوانین آن روی لینک زیر کلیک کنید:

>> شرکت در مسابقه و خواندن قوانین <<

جوایز

جایزه اصلی مسابقه یک PlayStation 4 برای دارنده بالاترین امتیاز خواهد بود. اگر چند نفر با امتیاز مشابه به مقام اول برسند، برنده با قرعه کشی تعیین می‌شود. جایزه بعدی نیز یک DualShock 4 است که از بین تمامی شرکت‌کنندگان در مسابقه و با قرعه کشی به نفر برنده اهدا خواهد شد. قرعه کشی در روز ۹ شهریور ۹۸ خواهد بود.

در پایان لینک این صفحه و شرکت در کنکور گیمینگ را برای دوستان خود نیز ارسال کنید تا آن‌ها نیز در مسابقه شرکت کنند.

اگر با مفاهیم طراحی سایت آشنا باشید، مطمئنا در تمایز بین طراحی متریال و طراحی فلت دچار چالش خواهید شد. طراحی متریال، زبانی جدید در طراحی سایت است که گوگل در یکی از کنفرانس های خبری خود آن را معرفی کرده است.

در روش طراحی سایت فلت تا حد امکان از سایه ها و گرادیان رنگی استفاده نشده و اجزای اصلی صفحه سایت با استفاده از رنگ های یک دست و درخشان در کنار فونت های خوانا به نمایش گذاشته می شوند. 
اما به راستی چه تفاوت هایی بین این دو شیوه طراحی وجود د ارد؟ کدام یک بر دیگری ارجحیت دارد؟ در حقیقت، یکی از نگرانی های طراحان مبتدی، تشخیص به موقع تفاوت های میان این دو نوع سبک از طراحی می باشد. در این مقاله قصد داریم به برخی از تفاوت های عمده بین طراحی متریال و طراحی فلت بپردازیم.

اسکوئومورفیسم در طراحی سایت به چه معناست؟
اسکوئومورفیسم ، در طراحی به معنای میزان تقلید طرح از جهان فیزیکی است. دراین رویکرد معمولا، ابزارهای آنلاین ساخته شده در صورتی ایده آل هستند که برای ابراز خود تداعی گر یک ابزار فیزیکی باشند! اسکومورفیسم درست نقطه مقابل طراحی فلت است. در اسکومورفیسم تلاش می شود فضای سه بعدی پیرامون را برای کاربر در تجربه ای مجازی بازسازی کرد. 
موضوع اصلی با این نوع از طراحی ها این است که اغلب زیاد از حد هستند تا آنجا که المان های طراحی دیگر جالب و مفید نیستند و در عین حال عملکرد سایت یا اپلیکیشن را مسدود میکنند.
کلید اصلی اجتناب از ناکامی، بدون توجه به استایل طراحی که شما برگزیده اید، رعایت اصول طراحی سایت است. با رعایت اصول طراحی بدون شک شما نیز می توانید به جایگاه سایت هایی همچون نماشا دست یابید. اگر شما در آغاز انتخاب کنید که چه نوع طراحی را میخواهید پیاده سازی کنید، محصول نهایی عذاب آور خواهد بود. درعوض، در آغاز به هدف نهایی سایت فکر کنید و اینکه کاربران چگونه به اهدافشان خواهند رسید. اگر اینکار را انجام ندهید، هیچ استایلی نمیتواند پروژه شما را نجات دهد.

طراحی فلت (تخت) در طراحی سایت
طراحی فلت، در بسیاری از جهات، طراحی ساده به اصول اولیه است طراحی فلت نوعی طراحی سایت است، خالی از هر گونه المان سه بعدی. این طراحی هرگونه سلیقه‌ی سبکی‌ را که سعی کند تصور معادلی از دنیای واقعی بدهد را حذف می‌کند مانند سایه های عمیق، شیب و بافت. طراحی سایت فلت صرفا بر فعل و انفعال آیکون ها، تایپوگرافی، و رنگ متمرکز شده است. به طور مثال طراحی گذشته سایت نمناک به این حالت بود . طراحی سایت فلت بصورت منحصر به فردی برای نخستین بار اینترنت و نیازهای کاربران آن را با دکمه ها و طرح های رنگی ساده در راستای کارآمدی و درک و شناسایی سریع عناصر و آیکون های نرم افزار ارائه نمود. یکی از اولین سبک های منسجم ساخته شده با هدف و برای رسانه های دیجیتال است.

ویژگی و هدف اصلی در استفاده از سبک طراحی فلت ، پیاده سازی و رعایت دقیق اصول کاربردپذیری ، دسترسی پذیری و معماری محتوا و اطلاعات به شکلی کاملا بهینه و پایدار است . اگر به دنبال کمک برای طراحی سایت به صورت فلت هستید لینک https://webdaran.com/send-requset-form/ را دنبال کنید . اینکه در این سبک طراحی ما از فضاهای باز و المان های نسبتا بزرگ استفاده میکنیم بدین دلیل هست که آن چیزی را در اختیار مخاطب قرار دهیم که دقیقا به آن نیاز خواهد داشت و با صرف نظر از زرق و برق های گرافیکی آنچنانی که در سال های گذشته و چه بسا حال حاضر هم استفاده میشود دور شویم و به یک نکته جامع برسیم که اولین و تنها چیزی که از سایر موارد در طراحی صفحات وب و اپلیکیشن ها اهمیت دارد محتوا بر اساس نیاز مخاطب می باشد. در ادامه برخی از مزایا و معایب طراحی فلت را با شما به اشتراک می گذاریم:

مزایا طراحی فلت در طراحی سایت
1-اصول طراحی المان های فلت به راحتی به صورت قالب های واکنشگرا سازماندهی می شوند
2-طرح ساده می شود ، عناصر غیر ضروری گرافیکی و متحرک حذف شده و نتیجه آن کاهش زمان بارگذاری است. 
3-حذف تمام گزینه های طراحی غیر ضروری ، موجب تسهیل طراحی سایت و سریع تر شدن روند پروژه است . همچنین این امر باعث کاهش سرعت لود سایت می شود که برای سایت های سنگین مثل دیجی کالا بسیار مهم است .
4-فقدان عناصر اسکوئومورفیک می تواند خواندن و درک مطالب سایت را ساده تر نماید و آن را سرعت بخشد. 
5-همچنین تمام گزینه های طراحی غیر ضروری را حذف می کند و باعث تسهیل طراحی سریع سایت می شود.
6-طراحی های فلت، بی نهایت قابل انطباق بوده و به راحتی می توان آن ها را تبدیل به ریسپانسیو کرد.

معایب طراحی فلت در طراحی سایت
1-طراحی فلت شما را محدود به اشکال و آیکن های ساده و رنگ ها می نماید. 
2-اگر بیش از حد از آن بهره گرفته شود هویت سایت نیز به زبان ساده یک دست و یکنواخت و تکراری می شود. 
3-برخی از سایت ها یا برنامه ها نیاز به راهنمایی بصری و گرافیکی پیچیده ای دارند تا کاربر را از طریق فرآیند هدایت کند، که یکی از نقاط مهم شکست طراحی فلت به حساب می آید. یکی از شکایات رایج این است که عدم سایه افتادن و لبه های بلند می تواند دشوار باشد که دکمه های قابل کلیک را جدا از گرافیک برداری های استاتیک قرار دهید.
4-هرج و مرج موجود در طراحی فلت می تواند برای ایجاد یک وب سایت یا اپ موبایل اصلی و اورجینال سخت و مشکل ساز باشد.

طراحی متریال در طراحی سایت

اگر بخواهیم در یک جمله بگوییم متریال دیزاین چیست، می‌توانیم بگویم متریال دیزاین نسخه مکتوب، مستند و علمی طراحی فلت هست. این طراحی توسط گوگل به وجود آمده. همه اصول طراحی‌ آن، بند به بند توسط گوگل طراحی شده و همه‌ی تغییرات مفهومی‌ توسط گوگل هدایت و کنترل شده است.  این کنترل شدن ها باعث تایید شدن از جانب گوکل و در نتیجه موفقیت سایت هایی همچون ورزش 3 میشود .منتقدان طراحی فلت استدلال می کنند که بیش از حد برای از بین بردن تمام زوایای اسکوئومورفیسم تلاش میکند.
طراحی فلت بنظر آنها بیش از حد رادیکالی است. طراحی متریال وارد شد تا محور Z را به وب بازگرداند. مجموعه ای از استانداردهای طراحی توسط Google در یک سند گنجانده شده است چاشنی اسکوئومورفیسم کمی به طراحی فلت افزوده شود، ولو با شناور ساختن چند طرح فلت در یک قاب.

مزایای طراحی متریال در طراحی سایت
1-آرایش 3 بعدی آن ایجاد تعامل با کاربر را ساده تر می کند. به عنوان مثال از سایه ها برای نشان دادن ترتیب لایه ها استفاده می شود.
2-بر خلاف طراحی فلت ، طراحی متریال دارای مجموعه ای از دستورالعمل های دقیق و خاص هستند.
3-اگر در زمینه طراحی فروشگاه اختصاصی و توسعه و طراحی برنامه موبایل هستید ، طراحی متریال می تواند یک طراحی یکپارجه و ریسپانسیو برای تمام دستگاه ها ارائه دهدو یک راهکار مناسب برای توسعه برند شماست
4-این نوع طراحی مناسب برای اصول انیمیشین سازی است و باید به صورت دستی اجرا گردد.

معایب طراحی متریال در طراحی سایت
1-جدا از این که طراحی متریال را دوست دارید یا نه ، این روند طراحی به دست و پای گوگل گره خورده است و این خوب نیست. هویت منحصر بفرد و یکتا را از روح سایت می گیرد.
2-طراحی متریال باعث پایبندی توسعه دهندگان به مواد و مفاد دستور العمل ها و کاهش خلاقیت فردی در پروژه می شود.

نتیجه گیری
در واقع نمی توان گفت طراحی متریال الویت بیشتری نسبت به طراحی فلت دارد. هر دو بسیار مینیمال و زیبا هستند. ممکن است با خودتان فکر کنید که طراحی فلت کاربرد بیشتری در طراحی وب سایت دارد اما اصلا اینچنین نیست. در مورد طراحی انیمیشن ها به طراحی متریال نیاز دارید. تنها چیزی که باید به آن فکر کنید، نمایی کاربر پسند در وب سایت و ادغام این دو نوع سبک و یا به عبارتی بهتر، زبان طراحی است.
بسیاری از طراحان مجرب ، طراحی با استفاده از سبک طراحی فلت را ترجیح می دهند. و این سایت ها نیز به موفقیت رسیده اند سایت پارس فوتبال یکی از نمونه های کاربردی در این زمینه است . بارگیری با استفاده از این سبک طراحی، بسیار سریع تر صورت می گیرد زیرا در نمای انیمیشن برای این که تصاویربرجسته تر شوندف قطعا زمان بارگیری تصویر و فیلم نیز افزایش خواهد یافت. اگر علاقه ای به طراحی انیمیشن های گرافیکی ندارید، توصیه می کنیم سراغ طراحی فلت بروید. ولی چنانچه به فکر راه اندازی یک وب سایت فانتزی باشید، طراحی متریال بهترین ایده می باشد.