من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

در این بخش از آموزش طراحی وب سایت می خواهیم به مقوله ای بپردازیم که برای طراح سایت و تحویل نمونه کارهایی شیک و با کیفیت باید آن را بداند. استاندارد در هر مبحثی از مهمترین مسائل است. در طراحی سایت نیز پارامتر هایی که موجب استاندارد سازی آن می شود از اهمیت بالایی برخوردارند؛ به طوری که جزو الفبای طراحی وب سایت به حساب می آیند.

وقتی صحبت از استاندارد سازی می شود ممکن است خیلی از ما خود را به زحمت نندازیم و بسیاری از کارها را از روش ساده تر انجام دهیم، اما در بحث طراحی وب سایت یک همچین عملی برابر با مرگ کاری طراح است؛ زیرا عدم رعایت استاندارد های لازم در طراحی وب سایت موجب پنالتی شدن سایت از سوی گوگل می شود. علاوه بر این موضوع، نبود استاندارد های لازم در طرح یک سایت کاهش حداکثری ترافیک ورودی سایت شما را به همراه خواهد داشت.

در ادامه قصد داریم تا پارامترهایی که در طراحی یک وب سایت باید رعایت شوند را برایتان شرح دهیم. همچنین سایت هایی مانند نمناک را برای شما معرفی می کنیم تا با برترین های این زمینه نیز آشنا شوید . این مبحث می تواند شما را در امر آموزش طراحی وب سایت استاندارد شده یاری دهد. علاوه بر آن، با نحوه ی کار کارشناسان طراحی سایت نیز آشنا خواهید شد و متوجه می شوید که وقتی می گوییم وب سایتی با کیفیت است از چه مواردی صحبت می کنیم.

تنها یک هاست و یک دامنه کافی است، نه بیشتر
ممکن است شرکت های دیگر به شما پیشنهاداتی مانند طراحی سایت ارزان و یا ثبت چندین دامنه بر روی یک هاست بدهند. اما در یک شرکت طراحی سایت حرفه ای، موردی مانند این هیچگاه نخواهید دید. این کار بیشتر نشان دهنده ی سودجویی اینگونه شرکت ها است. طبق آخرین قانونی که گوگل حدود سه سال پیش تصویب کرد. برای هر وب سایت باید تنها یک هاست و یک دامنه وجود داشته باشد. اگر در زمینه طراحی و پیدا کرد هاست دچار سردرگمی شدید این لینک https://webdaran.com/send-requset-form/ به شما کمک شایانی می کند. موردی که در بسیاری از سایت های ایرانی بعد از این همه سال همچنان رعایت نشده و عده ی زیادی از وب مستر ها برای یک وب سایت چندین دامنه گرفته و همه ی آن ها را بر روی یک هاست پارک می کنند. این موضوع باعث می شود تا گوگل سایت شما را خطا در نظر بگیرد و آن را از نتایج جستجوی خود حذف نماید.

استفاده از گرافیک مناسب
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وارد سایتی شده اید که در همان ابتدا با بنر های گوناگون و فلش زن سعی در جلب توجه شما داشته باشد. این گونه وب سایت ها در واقع به بخش گرافیکی سایتشان توجی ندارند و فقط می خواهند از بنر های خود پول به جیب بزنند. در صورتی که این پلن درآمد زایی کاملاً غلط است. زیرا با خسته کردن کاربر در همان ابتدای ورود، تنها باعث افزایش نرخ بانس ریت سایت می شوید. اما با یک استراتژی درست در این زمینه می توانید حتی بیشتر از روش “سیل بنر” درآمد کسب کنید.  به سایت هایی مانند شیپور نگاه کنید این سایت ها از سانتی متر های صفحه اصلی خود پول در می آورند و این امر با طراحی زیبا امکان پذیر است .مشاورین تبلیغاتی با سال ها تجربه ای که در این زمینه کسب کرده اند. تمام راه و چاه این کار را می دانند و می توانند یک پلن درآمد زایی از بخش تبلیغات در سایت به شما ارائه دهند. این استراتژی به شما کمک می کند که در صورت نیاز به گسترش این بخش در سایت خود، ابزار لازم را در اختیار داشته باشید.

چگونه سایت خود را بهینه کنیم؟
بهینه سازی سایت و بالا بردن سئوی آن، امری بسیار پیچیده است. به طوری که اکثر کارشناسان در این حوزه سایت بر این باورند که خدمات سئو یکی از سخت ترین امور در حوزه ی فعالیت های دیجیتالی است. به همین دلیل شرکت های زیادی هزینه سئو سایت خود را با ارقامی  تعیین می‌کنند. اما نکته ای کهیک شرکت را از سایر این شرکت ها متمایز ساخته، قیمت پایین سئوی سایت می باشد. خدمات مختلفی را به منظور بهینه سازی هرچه بیشتر سایت شما ارائه می دهد، از سئوی On Site گرفته تا بهینه سازی سرعت سایت، همه را می توانید با ما داشته باشید.

فونت مناسب استفاده کنید
اینکه چه فونت هایی مناسب وب سایت می باشند؛ یکی از مسائلی بوده که ممکن است هر طراحی به آن ها اشراف نداشته باشد، در حالی که یکی از مباحث مهم در آموزش طراحی وب سایت می باشد. هر نوع سایتی نیازمند رعایت فونت مخصوص به خود است. برای مثال در طراحی سایت فروشگاه آنلاین نباید از فونت های ریز و کتابی استفاده کرد. بهترین مثال برای این اصل ستاره است که فونت جذابی دارد . در نتیجه این موضوع باعث می‌شود که کاربران زمان بیشتری را در سایت شما سپری کرده و رنک وب سایت شما در گوگل افزایش یابد.

در کنار این موضوع بهتر است به این نکته اشاره شود که هر چقدر هم که فونتی مناسب انتخاب کنید؛ ولی محتوایی تکراری در سایتتان قرار داده باشید؛ الگوریتم پنگوئن گوگل سایت شما را به عنوان یک وب سایت خطاکار شناخته و رتبه ی شما را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد.

ریسپانسیو بودن وب سایت
از دیگر مباحث مهم آموزش طراحی وب سایت و استاندارد سازی آن، ریسپانسیو کردن سایت می باشد. ریسپانسیو بودن یک وب سایت بدان معنا است که باید در برابر دستگاههای مختلف و انواع مرورگرها پاسخگو باشد. یعنی بتوان وب سایت را در هر دستگاهی بدون کوچکترین بهم ریختگی به نمایش درآورد. اغلب سایت های داخلی مانند پارس فوتبال از این قابلیت بهره می برند . طبق آمار منتشر شده از جانب گوگل نرخ ورود به سایت ها در سال های اخیر بیشتر از گوشی های موبایل و تبلت ها بوده و این اهمیت بالای ریسپانسیو بودن وب سایت شما را نشان می دهد. اما در این راه ممکن است اسیر برخی شرکت های سودجو شوید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.