من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

پیش از این شنیده بودیم که در سال 2020 گوشی‌های فایو جی مقرون به صرفه وارد بازار خواهند شد، اما تاکنون هیچ مدل مناسبی را ندیده بودیم. خوشبختانه این انتظار بالاخره به سر رسید و شیائومی امروز با معرفی گوشی می 10 لایت (Mi 10 Lite)، امکان اتصال به شبکه نسل بعدی را تنها با قیمتی معادل 350 یورو مهیا کرده است.

با اینکه شیائومی می 10 لایت فایو جی در همان سبک و سیاق سری می 10 طراحی شده اما از برخی جهات کاملاً متفاوت است. تراشه پردازشی اسنپدراگون 7656 جی به عنوان قلب تپنده این گوشی فعالیت می‌کند که دارای مودم فایو جی یکپارچه است و با فناوری LiquidCool خنک نگه داشته می‌شود.

می 10 لایت در جلوی بدنه خود به یک صفحه نمایش اولد 6.57 اینچی مجهز می‌باشد که در مقابسه با مدل معمولی می 10 یک دهم اینچ کوچک‌تر است. شیائومی همچنین در این مدل، طراحی دوربین سلفی را هم تغییر داده و سنسور 16 مگاپیکسلی را درون یک بریدگی قطره‌ای شکل تعبیه کرده است.

دوربین چهارگانه پشتی دارای سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی است اما جزئیات مربوط به سه ماژول دیگر هنوز اعلام نشده است. شیائومی در حال حاضر به برخی از قابلیت‌های دوربین می 10 لایت اشاره کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به Shoot Steady، Pro Mode و AI dynamic skyscaping اشاره کرد.

می 10 لایت فایو جی از یک باتری 4160 میلی آمپر ساعتی برای تأمین انرژی استفاده کرده و از شارژ سریع سیمی 20 وات بهره می‌برد. این گوشی با ضخامت 7.98 میلی متری و وزن 192 گرمی خود، یک گوشی کاملاً فشرده و جمع‌و‌جور بوده و در رنگ‌های سفید، خاکستری و سبز در دسترس خریداران خواهد بود.

این گوشی در اوایل ماه مه وارد بازار خواهد شد و قیمتی که برای نسخه 64 گیگابایتی آن تعیین شده، 350 یورو می‌باشد. البته اگر به فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز داشته باشید، می‌توانید با پرداخت 50 یرور بیشتر، مدل 128 گیگابایتی را تهیه کنید.

با مقایسه می 10 لایت با نوکیا 8.3 فایو جی، که 600 یورو قیمت دارد و سایر پرچمدارهای فایو جی که به مراتب گران‌تر هستند، می‌توان پی برد که شیائومی مقرون به صرفه‌ترین گوشی فایو جی را به نام خود ثبت کرده است. در اینجا به طور خاص به نوکیا 8.3 اشاره کردیم، چرا که از همان تراشه اسنپدراگون 765 جی استفاده می‌کند و از نظر قدرت سخت‌افزاری بسیار شبیه می 10 لایت است. اما قیمت بسیار پایین‌تر محصول شیائومی باعث شده تا ارزش خرید بالاتری داشته باشد.

منبع: https://www.gsmarena.com/xiaomi_mi_10_lite_is_a_350_phone_with_5g_connectivity_48mp_main_camera-news-42299.php

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.